Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Anàlisi del perfil del formador de formadors des de la perspectiva practicoreflexiva a les Illes Balears

URI:
http://hdl.handle.net/11162/98442
Full text:
http://irie.uib.cat/files/report ...
View/Open
informe-8.pdf (4.160Mb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Informe
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Oliver Trobat, Miquel Francesc; Casero Martínez, Antonio; Portas Fuentespina, Heracli; Llobera, Esperança
Date:
2013
Abstract:

La finalitat de la recerca fou elaborar el mapa competencial del formador de formadors per tal d’optimitzar-ne el desenvolupament professional en el marc de les Illes Balears. D’acord amb això, la recerca va dedicar els seus recursos a identificar les qualitats personals i les competències de referència dels formadors de formadors. Per tal d’establir l’estat de la qüestió del tema d’estudi, a partir de la realització d’una anàlisi documental, es presenta la situació actual del concepte de competència, de formador practicoreflexiu i es fa una aproximació a les principals aportacions sobre les competències dels formadors. La recerca que presentam és de tipus qualitatiu i s’ha basat en la metodologia fenomenogràfica a partir de la realització de cinc grups de discussió, que comptaren amb la participació de trenta-tres informadors clau de diversos àmbits de la temàtica d’estudi. Per realitzar l’anàlisi interpretativa s’utilitzà el mètode de comparació constant, que va permetre classificar i analitzar la informació aportada pels experts. A partir d’aquesta informació es va establir un mapa de vuit qualitats personals i nou unitats de competència dels formadors de formadors, que dibuixen un professional amb un perfil d’acompanyament del procés de canvi i de reflexió sobre la seva pràctica. Aquest mapa competencial, sens dubte ha d’esdevenir un element clau per a la millora d’aquest professional a curt termini.

La finalitat de la recerca fou elaborar el mapa competencial del formador de formadors per tal d’optimitzar-ne el desenvolupament professional en el marc de les Illes Balears. D’acord amb això, la recerca va dedicar els seus recursos a identificar les qualitats personals i les competències de referència dels formadors de formadors. Per tal d’establir l’estat de la qüestió del tema d’estudi, a partir de la realització d’una anàlisi documental, es presenta la situació actual del concepte de competència, de formador practicoreflexiu i es fa una aproximació a les principals aportacions sobre les competències dels formadors. La recerca que presentam és de tipus qualitatiu i s’ha basat en la metodologia fenomenogràfica a partir de la realització de cinc grups de discussió, que comptaren amb la participació de trenta-tres informadors clau de diversos àmbits de la temàtica d’estudi. Per realitzar l’anàlisi interpretativa s’utilitzà el mètode de comparació constant, que va permetre classificar i analitzar la informació aportada pels experts. A partir d’aquesta informació es va establir un mapa de vuit qualitats personals i nou unitats de competència dels formadors de formadors, que dibuixen un professional amb un perfil d’acompanyament del procés de canvi i de reflexió sobre la seva pràctica. Aquest mapa competencial, sens dubte ha d’esdevenir un element clau per a la millora d’aquest professional a curt termini.

Leer menos
Materias (TEE):
formación de profesores; innovación pedagógica; formación de formadores; perfeccionamiento de profesores
Otras Materias:
Baleares (Comunidad Autónoma); Universidad de las Islas Baleares
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.