Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

A função quadrática : variação, transparência e duas tipologias de exemplos

URI:
http://hdl.handle.net/11162/96688
Full text:
https://aiem.es/article/view/383 ...
View/Open
avinvmatem31_45.pdf (876.3Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Contreras González, Luis Carlos; Figueiredo, Carlos Alberto Barros Pacheco Abrantes de
Date:
2013
Published in:
Avances de investigación en educación matemática. 2013, n. 3, mayo ; p. 45-68
Abstract:

Análisis del uso de ejemplos por los profesores en la enseñanza de contenidos matemáticos, en concreto el estudio de las funciones cuadráticas. La variación y la transparencia son dos características que los ejemplos presentan, y pueden ser concertadas de modo que las generalizaciones y abstracciones sean más fácilmente alcanzadas por los alumnos

Análisis del uso de ejemplos por los profesores en la enseñanza de contenidos matemáticos, en concreto el estudio de las funciones cuadráticas. La variación y la transparencia son dos características que los ejemplos presentan, y pueden ser concertadas de modo que las generalizaciones y abstracciones sean más fácilmente alcanzadas por los alumnos

Leer menos
Materias (TEE):
geometría; matemáticas aplicadas; didáctica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.