Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

On the intricacy of children's innate abstractions

URI:
http://hdl.handle.net/11162/91864
Full text:
https://tandfonline.com/doi/pdf/ ...
View/Open
intricacy.pdf (183.9Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Roeper, Thomas; Pérez-Leroux, Ana Teresa
Date:
2011
Published in:
Infancia y aprendizaje. 2011, v. 34, n. 3, septiembre ; p. 315-318
Abstract:

Se defiende que la teoría del aprendizaje lingüístico debe poder dar cuenta tanto de la complejidad de las abstracciones de la gramática adulta, como de las etapas que los niños deben pasar para lograr alcanzar la abstracción del sistema adulto. El debate existente de principios del siglo XXI impide ver claramente el problema al no abordar explícitamente la complejidad de las representaciones tempranas. Por ello, se defiende la necesidad de plantear propuestas concretas que permitan describir en detalle las etapas tempranas del desarrollo.

Se defiende que la teoría del aprendizaje lingüístico debe poder dar cuenta tanto de la complejidad de las abstracciones de la gramática adulta, como de las etapas que los niños deben pasar para lograr alcanzar la abstracción del sistema adulto. El debate existente de principios del siglo XXI impide ver claramente el problema al no abordar explícitamente la complejidad de las representaciones tempranas. Por ello, se defiende la necesidad de plantear propuestas concretas que permitan describir en detalle las etapas tempranas del desarrollo.

Leer menos
Materias (TEE):
desarrollo del lenguaje; primera infancia; lingüística; abstracción
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.