Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Potenciación curricular mediante el ABP : una propuesta interdisciplinaria con las TIC en cuarto de ESO

URI:
http://hdl.handle.net/11162/87673
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sáez Almorrich, Luis Alberto; Abad González, Pedro; Abellán Sánchez, Gracia; Valenciano Caro, Cortes; Cañamero Parra, Miriam
Date:
2012
Published in:
Aula de innovación educativa. 2012, n. 216, noviembre ; p. 39-43
Abstract:

Partiendo de la dinámica de trabajo del ABP se toma como punto de partida la creación y edición de un blog para que, además de constituir un proyecto en sí mismo, sirva de cuaderno de clase donde recoger y publicar el resto de proyectos: elaboración de un cómic, elaboración de un mapa conceptual y una línea de tiempo y, elaboración de un reportaje sobre una película que refleje un hecho o tema histórico.

Partiendo de la dinámica de trabajo del ABP se toma como punto de partida la creación y edición de un blog para que, además de constituir un proyecto en sí mismo, sirva de cuaderno de clase donde recoger y publicar el resto de proyectos: elaboración de un cómic, elaboración de un mapa conceptual y una línea de tiempo y, elaboración de un reportaje sobre una película que refleje un hecho o tema histórico.

Leer menos
Materias (TEE):
interdisciplinariedad; método de enseñanza; nuevas tecnologías; autoaprendizaje
Otras Materias:
Aprendizaje Basado en Problemas (ABP); blog
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.