Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Cognitive processes associated with the professional development of Mathematics teacher. 'Procesos cognitivos asociados al desarrollo profesional del profesor de Matemáticas'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/79442
Full text:
http://www.pna.es/Numeros2/pdf/M ...
View/Open
00820103009633.pdf (170.8Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Muñoz Catalán, María de la Cinta; Climent Rodríguez, Nuria; Carrillo Yáñez, José; Contreras González, Luis Carlos
Date:
2010
Published in:
PNA. 2010, v. 4, n. 3, marzo ; p. 87-97
Abstract:

Se propone un modelo de desarrollo profesional que pone de relieve los procesos cognitivos del profesor, en relación con las fases de interiorización, condensación y cosificación del trabajo de Anna Sfard. El modelo se aplica al caso de una maestra que participa en un proyecto colaborativo de desarrollo profesional. La adaptación de las fases de Sfard se muestra valiosa para interpretar el proceso de desarrollo profesional de dicha maestra desde una perspectiva cognitiva.

Se propone un modelo de desarrollo profesional que pone de relieve los procesos cognitivos del profesor, en relación con las fases de interiorización, condensación y cosificación del trabajo de Anna Sfard. El modelo se aplica al caso de una maestra que participa en un proyecto colaborativo de desarrollo profesional. La adaptación de las fases de Sfard se muestra valiosa para interpretar el proceso de desarrollo profesional de dicha maestra desde una perspectiva cognitiva.

Leer menos
Materias (TEE):
proceso cognitivo; desarrollo profesional; cooperación; formación continua
Otras Materias:
Sfard, Anna
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.