Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Armonizar el globo educativo : política mundial, rasgos culturales y los desafíos a la investigación educativa

URI:
http://hdl.handle.net/11162/77546
Full text:
http://www.ugr.es/~recfpro/rev13 ...
View/Open
00820103008964.pdf (323.3Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Tröhler, Daniel
Date:
2010
Published in:
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado. 2009, v. 13, n. 2, mayo-agosto ; 14 p.
Abstract:

Se presenta un repaso histórico de las políticas educativas a nivel internacional desde la segunda mital del siglo XX. PISA representa el más distinguido instrumento del proceso de armonización del globo educativo en una política educativa mundial. La idea de gobernación global está arraigada en una cultura específica, los instrumentos desarrollados corren el riesgo de afectar sólo a estructuras formales en otras culturas. Finalmente, se señalan qué desafíos esperan a la investigación en educación ante estos acontecimientos.

Se presenta un repaso histórico de las políticas educativas a nivel internacional desde la segunda mital del siglo XX. PISA representa el más distinguido instrumento del proceso de armonización del globo educativo en una política educativa mundial. La idea de gobernación global está arraigada en una cultura específica, los instrumentos desarrollados corren el riesgo de afectar sólo a estructuras formales en otras culturas. Finalmente, se señalan qué desafíos esperan a la investigación en educación ante estos acontecimientos.

Leer menos
Materias (TEE):
sistema educativo; Alemania; educación global; educación internacional; evaluación; política de la educación; OCDE
Otras Materias:
Informe PISA
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.