Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Las competencias en la práctica. Condiciones que deben darse en los centros

URI:
http://hdl.handle.net/11162/75710
Full text:
http://aulalibremrp.org/IMG/pdf/ ...
View/Open
00820093005292.pdf (272.0Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Díez Gutiérrez, Enrique Javier
Date:
2009
Published in:
Aula libre. 2009, n. 87, enero ; p. 44-47
Abstract:

Se esbozan los puntos esenciales de los cambios en los objetivos y en la forma de afrontar la enseñanza y el aprendizaje en educación que implican las competencias básicas. Se abordan las condiciones que deben darse referidas a dos aspectos: cambios de tipo didáctico y pedagógico respecto al currículo; aquellas que hacen referencia a la organización y recursos de los centros.

Se esbozan los puntos esenciales de los cambios en los objetivos y en la forma de afrontar la enseñanza y el aprendizaje en educación que implican las competencias básicas. Se abordan las condiciones que deben darse referidas a dos aspectos: cambios de tipo didáctico y pedagógico respecto al currículo; aquellas que hacen referencia a la organización y recursos de los centros.

Leer menos
Materias (TEE):
cambio cultural; aptitud para la enseñanza; programa de estudios; composición de la clase; medios de enseñanza; planificación educativa
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.