Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Educació i espai : pedagogia ambiental i educació ambiental

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6673
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Picornell Bauzà, Climent; Sureda Negre, Jaume
Date:
1980
Published in:
Mayurqa. 1980, n. 17 ; p. 179-184
Abstract:

La escuela, como se la conoce, se define estructuralmente y funcionalmente como un espacio especialitzado en la consecución del hombre socializado. Esta caracterización, fruto del desarrollo histórico, fue exigida en un principio por aspectos ideológicos y políticos, y se consolidó con las exigencias instrumentales del proceso de industrialización. Pero los autores se plantean si esta parcelación espacial supone una consolidación definitiva de los espacios educativos, si estos se deben reducir a las paredes institucionales.

La escuela, como se la conoce, se define estructuralmente y funcionalmente como un espacio especialitzado en la consecución del hombre socializado. Esta caracterización, fruto del desarrollo histórico, fue exigida en un principio por aspectos ideológicos y políticos, y se consolidó con las exigencias instrumentales del proceso de industrialización. Pero los autores se plantean si esta parcelación espacial supone una consolidación definitiva de los espacios educativos, si estos se deben reducir a las paredes institucionales.

Leer menos
Materias (TEE):
educación ambiental; edificio escolar; actividades al aire libre; estudio del medio ambiente
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.