Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprofitament didàctic d'un conte. 'Aprovechamiento didáctico de un cuento'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/5718
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Garcia Belles, Clara
Date:
2005
Published in:
Història_històries de la lectura : XXIV Jornades d'Estudis Històrics Locals - XVII Jornades d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana. 2005 ; p. 485-493
Abstract:

Se da un ejemplo del aprovechamiento que se puede hacer de un cuento destinado a alumnos de educación infantil. El cuento que se trabaja es 'Sofia, la vaca que estimava la música', de Geoffroy de Pennard. Se desarrollan distintas actividades relacionadas con el habla, la imagen, el cuerpo y la lectoescritura que pueden emplearse para sacar máximo provecho del cuento y también, para trabajar otros aspectos que interesen al docente.

Se da un ejemplo del aprovechamiento que se puede hacer de un cuento destinado a alumnos de educación infantil. El cuento que se trabaja es 'Sofia, la vaca que estimava la música', de Geoffroy de Pennard. Se desarrollan distintas actividades relacionadas con el habla, la imagen, el cuerpo y la lectoescritura que pueden emplearse para sacar máximo provecho del cuento y también, para trabajar otros aspectos que interesen al docente.

Leer menos
Materias (TEE):
lectura; método educativo; educación de la primera infancia; educación preescolar; cuento; elaboración de medios de enseñanza; didáctica; actividades escolares; narración de historias
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.