Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Pròxima promoció. Educar en la diversitat : és possible educar en la diversitat?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/5410
Full text:
http://cprinca.caib.es/documenta ...
View/Open
01220073000008.pdf (80.15Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Formación Profesional
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Nàcher Llavines, Marta
Date:
2006
Published in:
Cantabou : revista del CPR d'Inca. 2006, n. 23, Diciembre ; p. 4-5
Abstract:

Se expone la necesidad de dar respuesta a la diversidad mediante recursos concretos y tangibles. La situación que se explica radica en la insuficiencia de conocimientos y herramientas para poner solución en torno a la educación en la diversidad. Después de tratar esta situación, se comentan toda una serie de acciones a llevar a cabo, por parte del profesorado, relacionadas con la organización de la escuela y de la comunidad.

Se expone la necesidad de dar respuesta a la diversidad mediante recursos concretos y tangibles. La situación que se explica radica en la insuficiencia de conocimientos y herramientas para poner solución en torno a la educación en la diversidad. Después de tratar esta situación, se comentan toda una serie de acciones a llevar a cabo, por parte del profesorado, relacionadas con la organización de la escuela y de la comunidad.

Leer menos
Materias (TEE):
condiciones de aprendizaje; servicio de orientación; comunicación; adaptación; desarrollo de programas de estudios; modelo didáctico
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.