Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Atención y activación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/4424
View/Open
017199930026.pdf (185.3Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
González Castro, Paloma; Álvarez Pérez, Luis; Núñez Pérez, José Carlos; González García, Julio Antonio; Roces Montero, Cristina; González-Pumariega Solís, Soledad
Date:
1999
Published in:
Aula abierta. 1999, n. 73, junio ; p. 21-37
Abstract:

La atención, como mecanismo de reconocimiento y control de la información, está íntimamente relacionada con los procesos de discriminación y de activación, tanto cortical como periférica. En este sentido, y después de revisar distintos modelos explicativos, optamos por una línea explicativa asociada, por un lado, con la atención selectiva y, por otro, con la atención sostenida. El artículo termina con algunas referencias de cara al entrenamiento de cada uno de estos ámbitos ..

La atención, como mecanismo de reconocimiento y control de la información, está íntimamente relacionada con los procesos de discriminación y de activación, tanto cortical como periférica. En este sentido, y después de revisar distintos modelos explicativos, optamos por una línea explicativa asociada, por un lado, con la atención selectiva y, por otro, con la atención sostenida. El artículo termina con algunas referencias de cara al entrenamiento de cada uno de estos ámbitos ..

Leer menos
Materias (TEE):
motivación; atención; psicología cognitiva; percepción
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.