Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Adaptación académica en los adolescentes de secundaria : un análisis diferencial según el género

URI:
http://hdl.handle.net/11162/36197
Full text:
http://www.icceciberaula.es/imag ...
View/Open
2000_CienciasEducación_182_3_ Clemente Carrión.pdf (117.1Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Clemente Carrión, Antonio; Doménech Gregori, Francisca; Albiñana Hernández, Paz
Date:
2000
Published in:
Revista de ciencias de la educación. 2000, n. 181, enero-marzo ; p. 33-38
Abstract:

Analiza la adaptación académica, es decir, el éxito del alumnado en relación con el aprendizaje, en varones y en mujeres de secundaria. Su objetivo es conocer si existen diferencias entre ellos. Después de describir la metodología del estudio, expone los resultados y, a modo de conclusión, destaca que las mujeres que cursan los primeros cursos de secundaria están más capacitadas que los varones..

Analiza la adaptación académica, es decir, el éxito del alumnado en relación con el aprendizaje, en varones y en mujeres de secundaria. Su objetivo es conocer si existen diferencias entre ellos. Después de describir la metodología del estudio, expone los resultados y, a modo de conclusión, destaca que las mujeres que cursan los primeros cursos de secundaria están más capacitadas que los varones..

Leer menos
Materias (TEE):
proceso de aprendizaje; rendimiento; sexo femenino; sexo masculino
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.