Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Desarrollo lingüístico de un caso de sordera prelocutiva más trastorno por déficit atencional (TDAH)

URI:
http://hdl.handle.net/11162/29200
Full text:
http://www.elsevier.es/es-revist ...
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Torres Monreal, Santiago; Ruiz Casas, María José; Santana Hernández, Rafael
Date:
2011
Published in:
Revista de logopedia, foniatría y audiología. 2011, v. 31, n. 4, octubre-diciembre ; p. 183-192
Abstract:

Se describe un estudio realizado para detectar, analizar y confirmar el impacto del trastorno por déficit atencional (TDAH) en el desarrollo cognitivo-lingüístico de un sujeto con sordera prelocutiva equipado con implante coclear (IC) temprano y expuesto a la palabra complementada (LPC). Además, se detallan los rasgos diferenciales entre un caso de sordera pura y un caso de sordera con déficit asociado.

Se describe un estudio realizado para detectar, analizar y confirmar el impacto del trastorno por déficit atencional (TDAH) en el desarrollo cognitivo-lingüístico de un sujeto con sordera prelocutiva equipado con implante coclear (IC) temprano y expuesto a la palabra complementada (LPC). Además, se detallan los rasgos diferenciales entre un caso de sordera pura y un caso de sordera con déficit asociado.

Leer menos
Materias (TEE):
sordera; sordo; atención; desarrollo del lenguaje; hiperactividad
Otras Materias:
Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.