Aplicació de les sortides de camp com a recurs per a l¿aprenentatge de la biodiversitat : el cas del Parc Natural de la Península de Llevant (Mallorca, Illes Balears)
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https://dspace.uib.es/xmlui/bits ...Education Level:
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Trabajo fin de másterEstadísticas:
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2021Abstract:
Se evalúan las salidas de campo como un recurso didáctico en educación secundaria, en el marco de la asignatura de Biología y Geología, para desarrollar aspectos curriculares en la naturaleza, especialmente aquellos dedicados al estudio de la biodiversidad. Ello, en combinación con aplicaciones tecnológicas que graban e identifican especies de flora y fauna como el caso de la App Biodibal. Se presentan cuatro propuestas de salidas de campo para desarrollar los contenidos relacionados con la biodiversidad, presentando el Parque Natural de Levante como zona para realizar las actividades y con el uso de Biodibal como herramienta tecnológica complementaria. Concretamente, se presenta el itinerario 3 ¿Camí dels presos¿ como ruta para estudiar en primero de ESO, el itinerario 10 ¿Volta a s¿Alqueria Vella¿como ruta para tercero de ESO, la visita a Cala Torta como propuesta para cuarto de ESO, y visita a Cala Mesquida como propuesta para primero de Bachillerato. Las rutas se seleccionan en función de las especies y ecosistemas que se pueden encontrar, además de ajustar las características orográficas para hacerlas asequibles en función del alumnado. Se concluye que estas propuestas fomentan el uso de las aplicaciones tecnológicas como complemento para valorar la biodiversidad y fomentar su aprendizaje mediante la competencia digital, se establece el Parque Natural de la península de Levante como espacio natural con potencial didáctico, especialmente por los municipios próximos, y se potencia el uso de las salidas de campo como método para adquirir contenidos curriculares, además de actividades transversales que se puedan derivar. Como línea de futuro, se plantea el uso de estas propuestas bajo una perspectiva interdisciplinaria.
Se evalúan las salidas de campo como un recurso didáctico en educación secundaria, en el marco de la asignatura de Biología y Geología, para desarrollar aspectos curriculares en la naturaleza, especialmente aquellos dedicados al estudio de la biodiversidad. Ello, en combinación con aplicaciones tecnológicas que graban e identifican especies de flora y fauna como el caso de la App Biodibal. Se presentan cuatro propuestas de salidas de campo para desarrollar los contenidos relacionados con la biodiversidad, presentando el Parque Natural de Levante como zona para realizar las actividades y con el uso de Biodibal como herramienta tecnológica complementaria. Concretamente, se presenta el itinerario 3 ¿Camí dels presos¿ como ruta para estudiar en primero de ESO, el itinerario 10 ¿Volta a s¿Alqueria Vella¿como ruta para tercero de ESO, la visita a Cala Torta como propuesta para cuarto de ESO, y visita a Cala Mesquida como propuesta para primero de Bachillerato. Las rutas se seleccionan en función de las especies y ecosistemas que se pueden encontrar, además de ajustar las características orográficas para hacerlas asequibles en función del alumnado. Se concluye que estas propuestas fomentan el uso de las aplicaciones tecnológicas como complemento para valorar la biodiversidad y fomentar su aprendizaje mediante la competencia digital, se establece el Parque Natural de la península de Levante como espacio natural con potencial didáctico, especialmente por los municipios próximos, y se potencia el uso de las salidas de campo como método para adquirir contenidos curriculares, además de actividades transversales que se puedan derivar. Como línea de futuro, se plantea el uso de estas propuestas bajo una perspectiva interdisciplinaria.
Leer menosS'avaluen les sortides de camp com a recurs didàctic en educació secundària, en el marc de l'assignatura de Biologia i Geologia, per desenvolupar aspectes curriculars a la natura, especialment aquells dedicats a l'estudi de la biodiversitat. Això, en combinació amb aplicacions tecnològiques que graven i identifiquen espècies de flora i fauna com el cas de l'App Biodibal. Es presenten quatre propostes de sortides de camp per desenvolupar els continguts relacionats amb la biodiversitat, presentant el Parc Natural de Llevant com a zona per fer les activitats i amb l'ús de Biodibal com a eina tecnològica complementària. Concretament, es presenta l'itinerari 3 Camí dels presos com a ruta per estudiar a primer d'ESO, l'itinerari 10 Volta a s'Alqueria Vella com a ruta per a tercer d'ESO, la visita a Cala Torta com a proposta per a quart d'ESO , i visita a Cala Mesquida com a proposta per a primer de Batxillerat. Les rutes se seleccionen en funció de les espècies i els ecosistemes que es poden trobar, a més d'ajustar les característiques orogràfiques per fer-les assequibles en funció de l'alumnat. Es conclou que aquestes propostes fomenten l'ús de les aplicacions tecnològiques com a complement per valorar la biodiversitat i fomentar-ne l'aprenentatge mitjançant la competència digital, s'estableix el Parc Natural de la península de Llevant com a espai natural amb potencial didàctic, especialment pels municipis propers, i es potencia l'ús de les sortides de camp com a mètode per adquirir continguts curriculars, a més d'activitats transversals que se'n puguin derivar. Com a línia de futur, es planteja utilitzar aquestes propostes sota una perspectiva interdisciplinària.
S'avaluen les sortides de camp com a recurs didàctic en educació secundària, en el marc de l'assignatura de Biologia i Geologia, per desenvolupar aspectes curriculars a la natura, especialment aquells dedicats a l'estudi de la biodiversitat. Això, en combinació amb aplicacions tecnològiques que graven i identifiquen espècies de flora i fauna com el cas de l'App Biodibal. Es presenten quatre propostes de sortides de camp per desenvolupar els continguts relacionats amb la biodiversitat, presentant el Parc Natural de Llevant com a zona per fer les activitats i amb l'ús de Biodibal com a eina tecnològica complementària. Concretament, es presenta l'itinerari 3 Camí dels presos com a ruta per estudiar a primer d'ESO, l'itinerari 10 Volta a s'Alqueria Vella com a ruta per a tercer d'ESO, la visita a Cala Torta com a proposta per a quart d'ESO , i visita a Cala Mesquida com a proposta per a primer de Batxillerat. Les rutes se seleccionen en funció de les espècies i els ecosistemes que es poden trobar, a més d'ajustar les característiques orogràfiques per fer-les assequibles en funció de l'alumnat. Es conclou que aquestes propostes fomenten l'ús de les aplicacions tecnològiques com a complement per valorar la biodiversitat i fomentar-ne l'aprenentatge mitjançant la competència digital, s'estableix el Parc Natural de la península de Llevant com a espai natural amb potencial didàctic, especialment pels municipis propers, i es potencia l'ús de les sortides de camp com a mètode per adquirir continguts curriculars, a més d'activitats transversals que se'n puguin derivar. Com a línia de futur, es planteja utilitzar aquestes propostes sota una perspectiva interdisciplinària.
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