Dos itineraris didàctics al poble d'Esporles : un per quart d'ESO i l'altre per segon de batxiller
Full text:
https://dspace.uib.es/xmlui/bits ...Education Level:
Document type:
Trabajo fin de másterEstadísticas:
View Usage StatisticsMetadata:
Show full item recordAuthor:
Date:
2021Abstract:
Se muestra una propuesta educativa de dos itinerarios didácticos: uno de la industrialización, por alumnas de 4.º de ESO, y el otro de la Guerra Civil y la Represión, por segundo de bachiller. El escenario de los dos itinerarios es el pueblo de Esporles porque destacan grandes acontecimientos pertenecientes a estos dos momentos históricos. Metodológicamente, se lleva a cabo una extensa investigación centrada a, por una parte, en el itinerario de la industrialización, donde se llevan a cabo actividades con la metodología del trabajo cooperativo y, por otro lado, un itinerario de la Guerra Civil y la Represión donde se trabaja por equipos. Finalmente, ha dado como resultado dos propuestas didácticas enmarcadas dentro de la normativa, siguiendo el currículum de la asignatura de geografía e historia y potenciando todas las competencias básicas para aportar un conocimiento significativo a los alumnos. Se concluye la importancia de incentivar el itinerario didáctico como herramienta fundamental por el desarrollo de las ciencias sociales.
Se muestra una propuesta educativa de dos itinerarios didácticos: uno de la industrialización, por alumnas de 4.º de ESO, y el otro de la Guerra Civil y la Represión, por segundo de bachiller. El escenario de los dos itinerarios es el pueblo de Esporles porque destacan grandes acontecimientos pertenecientes a estos dos momentos históricos. Metodológicamente, se lleva a cabo una extensa investigación centrada a, por una parte, en el itinerario de la industrialización, donde se llevan a cabo actividades con la metodología del trabajo cooperativo y, por otro lado, un itinerario de la Guerra Civil y la Represión donde se trabaja por equipos. Finalmente, ha dado como resultado dos propuestas didácticas enmarcadas dentro de la normativa, siguiendo el currículum de la asignatura de geografía e historia y potenciando todas las competencias básicas para aportar un conocimiento significativo a los alumnos. Se concluye la importancia de incentivar el itinerario didáctico como herramienta fundamental por el desarrollo de las ciencias sociales.
Leer menosEs mostra una proposta educativa de dos itineraris didàctics: un de la industrialització, per alumnes de 4t d¿ESO, i l¿altre de la Guerra Civil i la Repressió, per segon de batxiller. L¿escenari dels dos itineraris és el poble d¿Esporles perquè destaquen grans esdeveniments pertanyents a aquests dos moments històrics. Metodològicament, es duu a terme una extensa investigació centrada a, per una part, en l¿itinerari de la industrialització on es duen a terme activitats amb la metodologia del treball cooperatiu i, per altra banda, un itinerari de la Guerra Civil i la Repressió on es treballa per equips. Finalment, ha donat com a resultat dues propostes didàctiques emmarcades dins la normativa, seguint el currículum de l¿assignatura de geografia i història i potenciant totes les competències bàsiques per aportar un coneixement significatiu als alumnes. Es conclou la importància d¿incentivar l¿itinerari didàctic com a eina fonamental pel desenvolupament de les ciències socials.
Es mostra una proposta educativa de dos itineraris didàctics: un de la industrialització, per alumnes de 4t d¿ESO, i l¿altre de la Guerra Civil i la Repressió, per segon de batxiller. L¿escenari dels dos itineraris és el poble d¿Esporles perquè destaquen grans esdeveniments pertanyents a aquests dos moments històrics. Metodològicament, es duu a terme una extensa investigació centrada a, per una part, en l¿itinerari de la industrialització on es duen a terme activitats amb la metodologia del treball cooperatiu i, per altra banda, un itinerari de la Guerra Civil i la Repressió on es treballa per equips. Finalment, ha donat com a resultat dues propostes didàctiques emmarcades dins la normativa, seguint el currículum de l¿assignatura de geografia i història i potenciant totes les competències bàsiques per aportar un coneixement significatiu als alumnes. Es conclou la importància d¿incentivar l¿itinerari didàctic com a eina fonamental pel desenvolupament de les ciències socials.
Leer menos