Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Un ejemplo bibliográfico de las profundas relaciones ciencia, tecnología y sociedad : Blas Cabrera Felipe (1878-1945)

URI:
http://hdl.handle.net/11162/25281
Education Level:
Educación Secundaria
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Martínez Navarro, Francisco; Repetto Jiménez, Emigdia
Date:
1997
Published in:
Alambique : didáctica de las ciencias experimentales. 1997, n. 13 ; p. 95-103
Abstract:

Se presenta un ejemplo de aplicación de la historia de la ciencia en el aula. Se parte de una efemérides y se exponen una serie de textos originales del científico homenajeado para estudiar no sólo contenidos meramente científicos sino tambien para hacer hincapié en las relaciones existentes entre la ciencia, la técnica y la sociedad de su época. Los ejemplos propuestos pueden utilizarse con las correspondientes adaptaciones a diferentes alumnos y alumnas de secundaria, bachillerato y primer ciclo universitario.

Se presenta un ejemplo de aplicación de la historia de la ciencia en el aula. Se parte de una efemérides y se exponen una serie de textos originales del científico homenajeado para estudiar no sólo contenidos meramente científicos sino tambien para hacer hincapié en las relaciones existentes entre la ciencia, la técnica y la sociedad de su época. Los ejemplos propuestos pueden utilizarse con las correspondientes adaptaciones a diferentes alumnos y alumnas de secundaria, bachillerato y primer ciclo universitario.

Leer menos
Materias (TEE):
educación científica; didáctica; historia de la ciencia y de las humanidades
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.