Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La evidencia en la práctica : la motivación intrínseca, el multiplicador del aprendizaje : experimentar otros sistemas de numeración

URI:
https://hdl.handle.net/11162/239910
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Cañigueral Viñals, Daniel
Date:
2022
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2022, n. 96
Abstract:

Se explora cómo se escribirían con otros sistemas de numeración cantidades de base 10. Las exploraciones refuerzan el dominio del sistema de numeración de la comprensión del algoritmo de las operaciones. El proceso participativo del alumnado y la estrategia de aprendizaje utilizada consiguen promover la actitud favorable hacia el contenido de aprendizaje.

Se explora cómo se escribirían con otros sistemas de numeración cantidades de base 10. Las exploraciones refuerzan el dominio del sistema de numeración de la comprensión del algoritmo de las operaciones. El proceso participativo del alumnado y la estrategia de aprendizaje utilizada consiguen promover la actitud favorable hacia el contenido de aprendizaje.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; sistema numérico; método de enseñanza; participación; estrategia de aprendizaje; motivación; actitud
Otras Materias:
competencia matemática
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.