Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La evidencia en la práctica : desarrollo de la comprensión matemática a través del consentimiento con el otro

URI:
https://hdl.handle.net/11162/239290
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gallardo Romero, Jesús; Quintanilla Batallanos, Verónica Aurora
Date:
2022
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2022, n. 95 ; p. 77-79
Abstract:

Se muestra feedback positivo entre iguales al desarrollar la comprensión matemática en el aula mediante la búsqueda del consentimiento con el otro. El episodio transcurre en un aula de 1º de ESO en dos sesiones diferentes. Los escolares elaboran e interpretan de manera conjunta distintos protocolos durante la resolución de un problema aritmético.

Se muestra feedback positivo entre iguales al desarrollar la comprensión matemática en el aula mediante la búsqueda del consentimiento con el otro. El episodio transcurre en un aula de 1º de ESO en dos sesiones diferentes. Los escolares elaboran e interpretan de manera conjunta distintos protocolos durante la resolución de un problema aritmético.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; comprensión; enseñanza secundaria; aprendizaje por experiencia; interdisciplinariedad
Otras Materias:
competencia matemática; educación para el desarrollo sostenible
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.