Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Fortalecer la empatía social mediante el aprendizaje participativo

URI:
https://hdl.handle.net/11162/239287
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Hannaford, Colin
Date:
2021
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2021, n. 94 ; p. 47-52
Abstract:

Una solución a las dificultades que ha traído la pandemia de COVID-19, para el alumnado que regresa a la escuela, puede ser que los alumnos se encuentren con un profesorado de matemáticas dispuesto a enseñarles a aprender más, con más placer y con libertad de invención, que los introduzca en lecciones de aprendizaje participativo para que aprendan el valor de decir lo que piensan y a escuchar a los demás; todo ello destruido en la enseñanza por instrucción.

Una solución a las dificultades que ha traído la pandemia de COVID-19, para el alumnado que regresa a la escuela, puede ser que los alumnos se encuentren con un profesorado de matemáticas dispuesto a enseñarles a aprender más, con más placer y con libertad de invención, que los introduzca en lecciones de aprendizaje participativo para que aprendan el valor de decir lo que piensan y a escuchar a los demás; todo ello destruido en la enseñanza por instrucción.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; participación de los estudiantes; enseñanza a distancia; rol del profesor; método activo; empatía
Otras Materias:
COVID-19; competencia matemática; competencia social
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.