Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Memoria de trabajo en el aula

URI:
https://hdl.handle.net/11162/236246
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Guillén Buil, Jesús C.
Date:
2022
Published in:
Cuadernos de Pedagogía. 2022, n. 528, febrero ; p. 142-148
Abstract:

La memoria de trabajo es una función ejecutiva básica que nos permite almacenar y manipular información en la mente durante períodos cortos de tiempo. Esto es necesario para realizar tareas cognitivas complejas que implican razonamiento, comprensión y aprendizaje. La memoria de trabajo de cada persona tiene una capacidad limitada pero existen estrategias para entrenar dicha memoria de trabajo en el aula. Se analizan los principios básicos sobre los que trabajar para mejorar esa memoria de trabajo en el alumnado.

La memoria de trabajo es una función ejecutiva básica que nos permite almacenar y manipular información en la mente durante períodos cortos de tiempo. Esto es necesario para realizar tareas cognitivas complejas que implican razonamiento, comprensión y aprendizaje. La memoria de trabajo de cada persona tiene una capacidad limitada pero existen estrategias para entrenar dicha memoria de trabajo en el aula. Se analizan los principios básicos sobre los que trabajar para mejorar esa memoria de trabajo en el alumnado.

Leer menos
Materias (TEE):
memoria; proceso de aprendizaje; capacidad cognitiva; estrategia de aprendizaje; atención
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.