Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Adolescencia y procesos de identificación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/19778
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Varios
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Aguirre Llagostera, Glòria
Date:
1989
Abstract:

En la tesis se ha pretendido llevar a cabo una observación de las características relevantes del proceso de identificación, en dos grupos de adolescentes. Dicha tarea comportaba un doble objetivo: 1)definir el proceso a observar y 2)hallar los medios adecuados para realizar dicha observación. Para la conceptualización del proceso de identificación se ha utilizado el marco de la teoría psicoanalítica y dentro de ella el estudio exhaustivo del concepto de identificación en la obra de Freud.

En la tesis se ha pretendido llevar a cabo una observación de las características relevantes del proceso de identificación, en dos grupos de adolescentes. Dicha tarea comportaba un doble objetivo: 1)definir el proceso a observar y 2)hallar los medios adecuados para realizar dicha observación. Para la conceptualización del proceso de identificación se ha utilizado el marco de la teoría psicoanalítica y dentro de ella el estudio exhaustivo del concepto de identificación en la obra de Freud.

Leer menos
Materias (TEE):
identificación; adolescencia
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.