Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Tipología de preguntas en las pruebas de evaluación internacional (TIMSS y PISA)

URI:
http://hdl.handle.net/11162/191486
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Muñiz Rodríguez, Laura; García Honrado, Itziar; Rodríguez Muñiz, Luis José
Date:
2019
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2019, n. 86 ; p. 8-16
Abstract:

Los resultados en las pruebas de evaluación externas cuestionan, entre otros aspectos del sistema educativo, la competencia matemática del alumnado de ESO. Por ello, se pone a disposición del profesorado una caracterización de la tipología de preguntas que aparecen en las evaluaciones internacionales centradas en la competencia matemática, seguida de una reflexión sobre su influencia en la práctica docente.

Los resultados en las pruebas de evaluación externas cuestionan, entre otros aspectos del sistema educativo, la competencia matemática del alumnado de ESO. Por ello, se pone a disposición del profesorado una caracterización de la tipología de preguntas que aparecen en las evaluaciones internacionales centradas en la competencia matemática, seguida de una reflexión sobre su influencia en la práctica docente.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; evaluación; examen; pregunta; alumno
Otras Materias:
ESO; Informe PISA
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.