Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Escola pública i escola concertada a Mallorca : les perspectives del professorat

URI:
http://hdl.handle.net/11162/146503
Full text:
http://ibdigital.uib.es/greensto ...
View/Open
Anuari_educacio_2014p108.pdf (491.7Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pascual Barrio, María Belén; Amer Fernández, Joan Alfred
Date:
2014
Published in:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2014 ; p. 108-122
Abstract:

S'hi pretén indagar en els discursos dels responsables educatius (gestors i professors) de l’escola pública i privada de Mallorca sobre quatre aspectes centrals (dos d’escolars i dos de contextuals) en els models d’escolarització: la qualitat educativa, la igualtat d’oportunitats, la incidència del canvi demogràfic (augment de l’alumnat immigrat en la primera dècada del segle XXI) i l’impacte de la crisi. Per això es té en compte el fet que l’escolarització privada a Mallorca presenta taxes superiors que la de la mitjana estatal. Així mateix, es poden trobar diferents models d’escolarització a l’illa: el model de la capital, Palma, amb una major presència de la privada; el model dels nuclis turístics i urbans, amb un balanç equilibrat pública-privada; i el model dels nuclis rurals, amb presència bàsicament de la pública. La metodologia de la investigació aborda l’objecte d’estudi des d’una perspectiva qualitativa. En els resultats i la discussió posterior, es recullen i analitzen els principals discursos sobre els temes considerats, tot posant especial atenció en el context de les retallades educatives i del conflicte Administració-Escola que es produeixen a l’illa. Tant l’imminent desplegament de la LOMQE (Llei Orgànica de Millora de la Qualitat d'Educació), l’aplicació de les polítiques educatives autonòmiques balears, com el cas del decret TIL (Tractament Integrat de Llengües), i les mobilitzacions educatives, travessaran l’anàlisi dels discursos estudiats.

S'hi pretén indagar en els discursos dels responsables educatius (gestors i professors) de l’escola pública i privada de Mallorca sobre quatre aspectes centrals (dos d’escolars i dos de contextuals) en els models d’escolarització: la qualitat educativa, la igualtat d’oportunitats, la incidència del canvi demogràfic (augment de l’alumnat immigrat en la primera dècada del segle XXI) i l’impacte de la crisi. Per això es té en compte el fet que l’escolarització privada a Mallorca presenta taxes superiors que la de la mitjana estatal. Així mateix, es poden trobar diferents models d’escolarització a l’illa: el model de la capital, Palma, amb una major presència de la privada; el model dels nuclis turístics i urbans, amb un balanç equilibrat pública-privada; i el model dels nuclis rurals, amb presència bàsicament de la pública. La metodologia de la investigació aborda l’objecte d’estudi des d’una perspectiva qualitativa. En els resultats i la discussió posterior, es recullen i analitzen els principals discursos sobre els temes considerats, tot posant especial atenció en el context de les retallades educatives i del conflicte Administració-Escola que es produeixen a l’illa. Tant l’imminent desplegament de la LOMQE (Llei Orgànica de Millora de la Qualitat d'Educació), l’aplicació de les polítiques educatives autonòmiques balears, com el cas del decret TIL (Tractament Integrat de Llengües), i les mobilitzacions educatives, travessaran l’anàlisi dels discursos estudiats.

Leer menos
 

Se pretende indagar en los discursos de los responsables educativos (gestores y profesores) de la escuela pública y privada de Mallorca sobre cuatro aspectos centrales (dos escolares y dos contextuales) en los modelos de escolarización: la calidad educativa, la igualdad de oportunidades, la incidencia del cambio demográfico (aumento del alumnado inmigrado en la primera década del siglo XXI) y el impacto de la crisis. Para ello se tiene en cuenta que la escolarización privada-concertada en Mallorca presenta tasas superiores a las de la media estatal. Asimismo, se pueden hallar diferentes modelos de escolarización en la isla: el modelo de la capital, Palma, con mayor presencia de la privada; el modelo de los núcleos turísticos y urbanos, con un balance equilibrado pública-privada; y el modelo de los núcleos rurales, básicamente con presencia de la pública. La metodología de la investigación, después de describir los principales datos relativos a los porcentajes de escolarización, aborda el objeto de estudio desde una perspectiva cualitativa. En los resultados y posterior discusión, se recogen y analizan los principales discursos sobre los temas considerados, poniendo especial atención al contexto de recortes educativos y de conflicto administración-escuela que se produce en la isla. El inminente despliegue de la LOMCE (Ley Orgánica de Mejora de la Calidad de Educación), la aplicación de las políticas educativas autonómicas baleares, el caso del decreto TIL (Tratamiento Integrado de Lenguas), y las movilizaciones educativas atravesarán el análisis de los discursos estudiados.

Se pretende indagar en los discursos de los responsables educativos (gestores y profesores) de la escuela pública y privada de Mallorca sobre cuatro aspectos centrales (dos escolares y dos contextuales) en los modelos de escolarización: la calidad educativa, la igualdad de oportunidades, la incidencia del cambio demográfico (aumento del alumnado inmigrado en la primera década del siglo XXI) y el impacto de la crisis. Para ello se tiene en cuenta que la escolarización privada-concertada en Mallorca presenta tasas superiores a las de la media estatal. Asimismo, se pueden hallar diferentes modelos de escolarización en la isla: el modelo de la capital, Palma, con mayor presencia de la privada; el modelo de los núcleos turísticos y urbanos, con un balance equilibrado pública-privada; y el modelo de los núcleos rurales, básicamente con presencia de la pública. La metodología de la investigación, después de describir los principales datos relativos a los porcentajes de escolarización, aborda el objeto de estudio desde una perspectiva cualitativa. En los resultados y posterior discusión, se recogen y analizan los principales discursos sobre los temas considerados, poniendo especial atención al contexto de recortes educativos y de conflicto administración-escuela que se produce en la isla. El inminente despliegue de la LOMCE (Ley Orgánica de Mejora de la Calidad de Educación), la aplicación de las políticas educativas autonómicas baleares, el caso del decreto TIL (Tratamiento Integrado de Lenguas), y las movilizaciones educativas atravesarán el análisis de los discursos estudiados.

Leer menos
 
Materias (TEE):
escuela pública; profesor; entrevista; análisis cualitativo
Otras Materias:
enseñanza concertada; Mallorca
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.