Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La acogida de alumnas y alumnos inmigrantes en nuestras escuelas : un desafío de hoy y de mañana

URI:
http://hdl.handle.net/11162/13221
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Hermosilla Salazar, Patricia; Serra, Anna Nuri
Date:
2006
Published in:
Kikirikí : cooperación educativa. 2004-2005, n. 75-76, diciembre-mayo ; p. 51-56
Abstract:

Se reflexiona sobre cómo se está dando desde la escuela la recepción del alumnado inmigrante, estableciendo una conexión entre la forma de acoger y la percepción social que se tiene de la diferencia. Se propone una acogida que incluya con sus dificultades, todos los tiempos y espacios escolares, considerando tanto las diferencias del alumnado nacido en el país como las de los extranjeros, como una fuente de enriquecimiento cultural y social para todos.

Se reflexiona sobre cómo se está dando desde la escuela la recepción del alumnado inmigrante, estableciendo una conexión entre la forma de acoger y la percepción social que se tiene de la diferencia. Se propone una acogida que incluya con sus dificultades, todos los tiempos y espacios escolares, considerando tanto las diferencias del alumnado nacido en el país como las de los extranjeros, como una fuente de enriquecimiento cultural y social para todos.

Leer menos
Materias (TEE):
educación inter-cultural; inmersión cultural; inmigración; pluralismo cultural; integración; país de acogida
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.