Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Un aula muy especial

URI:
http://hdl.handle.net/11162/111484
Full text:
http://viadocente.educarex.es/me ...
View/Open
4_via_docente_n1.pdf (6.191Mb)
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Preciado Rodríguez, Alicia
Date:
2015
Published in:
Vía docente : revista de innovación y divulgación didáctica de Badajoz. 2015, n. 1 ; p. 23-28
Abstract:

Se describe la experiencia llevada a cabo en el CEE Casa de la Madre (Mérida, Badajoz) que consistió en la habilitación de un espacio para un agrupamiento formado por seis alumnos con necesidades educativas derivadas de discapacidad física-psíquica y sensorial que requieren una adaptación curricular altamente significativa. Los alumnos presentaban necesidades relacionadas con la percepción-cognición, la comunicación, el movimiento y la socialización. También se especifican las actividades realizadas con esos alumnos

Se describe la experiencia llevada a cabo en el CEE Casa de la Madre (Mérida, Badajoz) que consistió en la habilitación de un espacio para un agrupamiento formado por seis alumnos con necesidades educativas derivadas de discapacidad física-psíquica y sensorial que requieren una adaptación curricular altamente significativa. Los alumnos presentaban necesidades relacionadas con la percepción-cognición, la comunicación, el movimiento y la socialización. También se especifican las actividades realizadas con esos alumnos

Leer menos
Materias (TEE):
deficiente; aula; educación especial; adaptación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.